Załącznik do Zarządzenia Nr 72/2005 Wójta Gminy Sierpc z dnia 14.11.2005r. REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W SIERPCU Rozdział I Postanowienia ogólne § 1 1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy. 2. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy w Sierpcu na stanowiskach urzędniczych. Rozdział II Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze.
§ 2 1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informacje przekazane przez kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku. 2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do regulaminu. 3. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Wójtowi Gminy projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy. 4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera: - dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego stanowisko, -określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, -określenie uprawnień służących do wykonywania zadań, - określenie odpowiedzialności, -inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy. Rozdział IIIPowołanie Komisji Rekrutacyjnej§ 3 1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy. 2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić: - Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona, - Kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona, -inspektor zajmujący się sprawami kadr, będący jednocześnie sekretarzem komisji, lub osoba przez niego upoważniona. 3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy. Rozdział IVEtapy naboru§ 4 1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze. 2.Składanie dokumentów aplikacyjnych. 3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych. 4. Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne. 5. Selekcja końcowa kandydatów: rozmowa kwalifikacyjna. 6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze. 7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę. /Pierwsza umowa na czas próbny kończący się oceną pracy, druga umowa na czas nieokreślony/. 8. Ogłoszenie wyników naboru. Rozdział VOgłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze§ 5 1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej ( BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy lub jednostki organizacyjnej. 2. Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in: a) prasie, b) akademickich biurach karier, c) biurach pośrednictwach pracy, d) urzędach pracy 3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera: a) nazwę i adres jednostki, b) określenie stanowiska urzędniczego, c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe, d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym, e) wskazanie wymaganych dokumentów, f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów. 4.Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni kalendarzowych.
Rozdział VISkładanie dokumentów aplikacyjnych.§ 6 1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy. 2. Na dokumenty aplikacyjne składają się: a) list motywacyjny, b) życiorys – /curriculum vitae,/ c) kserokopie świadectw pracy, d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, f) referencje, g) oryginał kwestionariusza osobowego. 3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej. 4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym – Dz.U. z 2001 roku, Nr 130, poz. 1450 z późniejszymi zmianami) . 5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem. Rozdział VII Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych § 7 1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna. 2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów. 3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu. 4. Wynikiem analizy dokumentów jest lista kandydatów, których aplikacje spełniają wymogi formalne.
Rozdział VII Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne§ 8 1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu. 2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. 3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. 4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze. Rozdział VIII Selekcja końcowa kandydatów Rozmowa kwalifikacyjna § 9 1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji. 2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać: a) wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania określonej pracy. b) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, c) posiadaną wiedzę na temat jednostki organizacyjnej samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko, d) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata, e) cele zawodowe kandydata. 3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna. 4. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10. Rozdział IX Ogłoszenie wyników § 10 1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów .
2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.
Rozdział X Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy. § 11 1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół. 2. Protokół zawiera w szczególności: a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru. Rozdział XI Informacja o wynikach naboru § 12 1.Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata. 2.Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera: a) nazwę i adres jednostki, b) określenie stanowiska urzędniczego, c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania, d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata. 3.Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy. 4.Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział XV Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi § 15 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych. 2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego. 3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział XVI Postanowienia końcowe § 16 Zmiany niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie przewidzianym do jego ustalenia. Załącznik Nr1 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Sierpcu
WNIOSEK O ROZPOCZĘCIE NABORU NA STANOWISKO (nazwa stanowiska)
Zwracam się z prośbą o rozpoczęcie naboru na stanowisko ............................................... w Referacie (lub inna nazwa jednostki organizacyjnej) ................................. Wolne stanowisko powstało w związku z : a) urlopem bezpłatnym (urlop rozpoczyna się z dniem.....................................), b) urlopem wychowawczym (urlop rozpoczyna się z dniem.............................), c) powstaniem nowego stanowiska pracy (pracownik powinien rozpocząć pracę z dniem...........................), d) przejściem pracownika na emeryturę lub rentę (stosunek pracy ustaje z dniem.............), e) rozwiązaniem stosunku pracy (stosunek pracy ustaje z dniem............................), f) powstaniem innej niż wymieniona powyżej sytuacja ........................................................................................... ....................................................................................................... ....................................................................................................... (należy podać przyczynę wakatu i termin w jakim powinien zostać zatrudniony nowy pracownik)*.
Uwagi dodatkowe: .......................................................................................................... .......................................................................................................... ..........................................................................................................
(data i podpis osoby wnioskującej)
Załączniki: 1) opis stanowiska pracy, którego dotyczy rekrutacja, 2) zakres zadań wykonywanych na stanowisku, którego dotyczy wniosek,
* należy określić powstanie przyczyny powstania wolnego stanowiska pracy poprzez podkreślenie właściwej opcji w punktach od a do e lub wypełnienie punktu f. |