Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Sierpc
 
Menu Przedmiotowe
 
Wybory 2010
>Wybory samorządowe 2010
>Wybory Prezydenckie 2010
 
 
Pomoc społeczna
>Placówki pomocy społecznej
>Strategia Integracji i Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Sierpc - Wersja robocza
 
 
Edukacja
>Szkolnictwo podstawowe
>Szkolnictwo gimnazjalne
 
 
Mieszkania i budownictwo
>Wieloletni program gospodarowania zasobem mieszkaniowym gminy Sierpc
>Regulamin Dostarczania Wody na terenie Gminy Sierpc
>Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży
 
 
Środowisko
>Program ochrony środowiska
>Plan Gospodarki Odpadami
>Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sierpc
>Wyłapywanie bezdomnych zwierząt domowych lub gospodarskich
>Wymagania jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w gminie Sierpc
>Wykaz danych o środowisku
>Informacja o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
>Selektywna zbiórka odpadów
>Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
>Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
>Usuwanie drzew i krzewów
 
 
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Gminy Sierpc - Program Rozwoju Lokalnego do roku 2013
 
 
PLAN ROZWOJU LOKALNEGO - RZECZOWO-FINANSOWY W LATACH 2007-2013
 
 
Kodeks Etyczny Pracowników Urzędu Gminy w Sierpcu
 
 
Kodeks Etyczny Radnych Rady Gminy Sierpc
 
 
Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Sierpcu
 
 
Program współpracy Gminy Sierpc z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2010 rok
 
Strona główna / Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Sierpcu
    Wyślij pytanie do autora wiadomościPodgląd wydrukuPdf

     Załącznik do Zarządzenia Nr 72/2005
    Wójta Gminy Sierpc z dnia 14.11.2005r.

    REGULAMIN NABORU

    NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

    W URZĘDZIE GMINY W SIERPCU

    Rozdział I

    Postanowienia ogólne

    § 1

    1. Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.

    2. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników
    w Urzędzie Gminy w Sierpcu na stanowiskach urzędniczych.

    Rozdział II

    Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze.

    § 2

    1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informacje przekazane przez kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku.

    2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do regulaminu.

    3. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Wójtowi Gminy projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.

    4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera:

    - dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego stanowisko,

    -określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

    -określenie uprawnień służących do wykonywania zadań,

    - określenie odpowiedzialności,

    -inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

    Rozdział III

    Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

    § 3

    1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy.

    2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:

    - Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,

    - Kierownik komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub

    osoba przez niego upoważniona,

    -inspektor zajmujący się sprawami kadr, będący jednocześnie sekretarzem komisji, lub osoba przez niego upoważniona.

    3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

    Rozdział IV

    Etapy naboru

    § 4

    1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

    2.Składanie dokumentów aplikacyjnych.

    3. Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.

    4. Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne.

    5. Selekcja końcowa kandydatów: rozmowa kwalifikacyjna.

    6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane

    stanowisko urzędnicze.

    7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę. /Pierwsza umowa na czas próbny kończący się oceną pracy, druga umowa na czas nieokreślony/.

    8. Ogłoszenie wyników naboru.

    Rozdział V

    Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

    § 5

    1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej ( BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy lub jednostki organizacyjnej.

    2. Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in:

    a) prasie,

    b) akademickich biurach karier,

    c) biurach pośrednictwach pracy,

    d) urzędach pracy

    3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

    a) nazwę i adres jednostki,

    b) określenie stanowiska urzędniczego,

    c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

    d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

    e) wskazanie wymaganych dokumentów,

    f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

    4.Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń przez 14 dni kalendarzowych.

    Rozdział VI

    Składanie dokumentów aplikacyjnych.

    § 6

    1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.

    2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

    a) list motywacyjny,

    b) życiorys – /curriculum vitae,/

    c) kserokopie świadectw pracy,

    d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

    e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

    f) referencje,

    g) oryginał kwestionariusza osobowego.

    3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

    4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym – Dz.U. z 2001 roku, Nr 130, poz. 1450 z późniejszymi zmianami) .

    5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.

    Rozdział VII

    Wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych

    § 7

    1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

    2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

    3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

    4. Wynikiem analizy dokumentów jest lista kandydatów, których aplikacje spełniają wymogi formalne.

    Rozdział VII

    Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne

    § 8

    1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

    2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

    3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

    4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

    Rozdział VIII

    Selekcja końcowa kandydatów

    Rozmowa kwalifikacyjna

    § 9

    1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

    2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

    a) wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania określonej pracy.

    b) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

    c) posiadaną wiedzę na temat jednostki organizacyjnej samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,

    d) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

    e) cele zawodowe kandydata.

    3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

    4. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

    Rozdział IX

    Ogłoszenie wyników

    § 10

    1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów .


    2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.

    Rozdział X

    Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy.

    § 11

    1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

    2. Protokół zawiera w szczególności:

    a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

    b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

    Rozdział XI

    Informacja o wynikach naboru

    § 12

    1.Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

    2.Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:

    a) nazwę i adres jednostki,

    b) określenie stanowiska urzędniczego,

    c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce

    zamieszkania,

    d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.

    3.Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.

    4.Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

    Rozdział XV

    Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

    § 15

    1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.

    2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.

    3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

    Rozdział XVI

    Postanowienia końcowe

    § 16

    Zmiany niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie przewidzianym do jego ustalenia.

     

    Załącznik Nr1 do Regulaminu naboru
    na wolne stanowiska urzędnicze
    w Urzędzie Gminy w Sierpcu


    WNIOSEK O ROZPOCZĘCIE NABORU NA STANOWISKO (nazwa stanowiska)


    Zwracam się z prośbą o rozpoczęcie naboru na stanowisko ............................................... w Referacie (lub inna nazwa jednostki organizacyjnej) .................................

    Wolne stanowisko powstało w związku z :

    a) urlopem bezpłatnym (urlop rozpoczyna się z dniem.....................................),

    b) urlopem wychowawczym (urlop rozpoczyna się z dniem.............................),

    c) powstaniem nowego stanowiska pracy (pracownik powinien rozpocząć pracę z dniem...........................),

    d) przejściem pracownika na emeryturę lub rentę (stosunek pracy ustaje z dniem.............),

    e) rozwiązaniem stosunku pracy (stosunek pracy ustaje z dniem............................),

    f) powstaniem innej niż wymieniona powyżej sytuacja ...........................................................................................

    .......................................................................................................

    .......................................................................................................

    (należy podać przyczynę wakatu i termin w jakim powinien zostać zatrudniony nowy pracownik)*.


    Uwagi dodatkowe:

    ..........................................................................................................

    ..........................................................................................................

    ..........................................................................................................




    (data i podpis osoby wnioskującej)


    Załączniki:

    1) opis stanowiska pracy, którego dotyczy rekrutacja,

    2) zakres zadań wykonywanych na stanowisku, którego dotyczy wniosek,


    * należy określić powstanie przyczyny powstania wolnego stanowiska pracy poprzez podkreślenie właściwej opcji w punktach od a do e lub wypełnienie punktu f.

    Dodany 2005-11-29 14:00:27 przez Tomasz Krukowski         Wyświetlony: 5642
    Wytworzony przez: ()
    Ważny do: bezterminowo
    Modyfikacja 2006-01-19 13:25:02                Historia zmian [6]
    Menu Podmiotowe

     
    Zam. publiczne


      Wszystkie
     
    Ranking stron
     
    Logowanie
    Login:
    Hasło:
     
    698929 odwiedzin Statystyki zaawansowane